Assalamualaikum...

Assalamualaikum...

Sebelum Intan Tidur.... Intan selalu nak ingatkan diri Intan dan semua orang sekeliling Intan....

Ini adalah LUAHAN HATI dan koleksi Tazkirah.... Semoga BILA INTAN TERUS TIDUR... Blog ini menjadi Tanda Kasih Sayang Intan pada semua orang yang Intan sayang...

Semua Tazkirah ini Intan kumpul sejak dari mula-mula Intan ada Facebook dan baca dari Blog-blog yang terdapat dalam internet. Semoga kita berkongsi bersama segala kebaikan dan ilmu ini....


2018 intan mula dengan luahan hati. Setelah Habibi pergi, banyak yang ingin intan luahkan. Supaya terlerai sesak dada ini.

Terima Kasih buat arwah Habibi Tersayang dan Anakanda yang Dikasihi serta Meow-meow yang tak jemu menemani mamamu ini….. ;)

Wednesday 3 January 2018

PAGI NI MIMPI DAH JADI KENYATAAN

LUAHAN 00012018

Masa balik dari hantar budak sekolah pagi tadi...
Aku tengok karpet-karpet bergantungan dipagar antara rumah aku dan jiran....

Aku teringat mimpi yang aku alami pada hujung tahun lepas. Dia tutup pagar antara rumah kami. Bila aku cerita pada dia, katanya, takkan berlaku. Hati aku mula tidak tenang. Mimpi tu macam real.

Ini lah yang berlaku.

Aku diam walau dalam hati aku memang sedih. Takpe, ALLAH kan ada....

Aku cuba elak dari memikirkan yang bukan-bukan. Apa lagi nak bersangka buruk.

Aku masuk rumah. Istighfar, tarik nafas dan mohon kekuatan dari ALLAH....
Aku mengadap cermin, cuba senyum...
Airmata yang keluar...

Baru je bulan lepas, dia marah aku sebab menegur suami dia. Aku serik, dalam pada dia selalu mengingatkan aku supaya selalu bersangka baik pada apa juga yang terjadi sekeliling kita. Dia terjah aku dengan menuduh aku menghasut suami dia.

Dalam pada dia memberi aku semangat untuk bangun, dia juga umpama menolak aku jatuh ke gaung....

Aku taknak mengungkit, apa yang aku telah lakukan sebab sayangnya aku sebagai umpama kakak.
Aku tak nafikan, dia selalu jadi orang pertama lalu difikiran bila ada apa jua peluang.

Sehingga aku lupa pada kepercayaan yang pernah aku berikan kepada rakan sekolah ku dulu.
Atas kepercayaan itu juga buat aku musnah....
Tapi aku tidak serik. Mudah percaya dan sayang pada orang.

Mungkin aku belum cukup telus dalam memberi.... tapi aku dah cuba yang terbaik. Tulus ikhlas.....

Aku bukan selalu betul, aku hamba yang daif, naif dan terlalu kekurangan. Aku tak sempurna. Aku insan biasa. Dosa ku seumpama pasir-pasir dipantai tempat kelahiranku.

Yang pasti aku impikan syurga macam orang lain juga.

ALLAHU AKBAR...
Kau maha kaya, kau kayakan aku dengan kasih sayang.

Ya ALLAH
Sebelum intan tidur....
Kau berikan intan ketenangan yang mutlak ye, kau jauhkan intan dari semua fitnah dunia.
Intan sedar, cinta intan amat rapuh pada mu tapi sesungguhnya hanya Kau dihati.....

1 comment: