Assalamualaikum...

Assalamualaikum...

Sebelum Intan Tidur.... Intan selalu nak ingatkan diri Intan dan semua orang sekeliling Intan....

Ini adalah LUAHAN HATI dan koleksi Tazkirah.... Semoga BILA INTAN TERUS TIDUR... Blog ini menjadi Tanda Kasih Sayang Intan pada semua orang yang Intan sayang...

Semua Tazkirah ini Intan kumpul sejak dari mula-mula Intan ada Facebook dan baca dari Blog-blog yang terdapat dalam internet. Semoga kita berkongsi bersama segala kebaikan dan ilmu ini....


2018 intan mula dengan luahan hati. Setelah Habibi pergi, banyak yang ingin intan luahkan. Supaya terlerai sesak dada ini.

Terima Kasih buat arwah Habibi Tersayang dan Anakanda yang Dikasihi serta Meow-meow yang tak jemu menemani mamamu ini….. ;)

Tuesday 30 January 2018

HADIAHKAN AL-FATIHAH UNTUK DIRI SENDIRI

Setiap pagi apabila bangun dari tidur, beri salam pada diri sendiri dulu, panggil nama penuh anda dgn lembut 3 kali dan kemudian sentuh dada kiri anda (jantung) sambil mengucapkan "Alhamdulillah"

Kemudian katakanlah

"Aku hadiahkan Al-Fatihah untuk diri ku sendiri, zahir dan batinku, Allah jaga hambaMu ini. Lindungi hambaMu. Jadikanlah hamba penjemput rezeki Allah yang berlimpahan seperti air sungai yg mengalir tiada hentinya.. Aamiin Ya Allah"

Al-Fatihah...........

Lakukan sekarang   kerana barangkali anda sudah lama atau tidak pernah menghadiahkan Al-Fatihah pada diri anda sendiri, lakukan sekarang dan nikmati rasanya..

share ke teman dan group lain jika anda rasa bermanfaat

5 comments:

  1. Puan bolih tak nyata rujukan atau dalil amalan ini? Supaya mudah menjawab jika di tanya.Terima kasih

    ReplyDelete
  2. adaka dalil yg menguatkan tentang ini

    ReplyDelete
  3. bahaya ibadah yg tiada sumber ni.

    ReplyDelete
  4. Fateha tu doa.. Baca fahamkan maksud fateha tu.. Asyik bidaah aja..

    ReplyDelete
  5. Ada dalil? Ada contoh dari Rasulullah, para sahabat, tabiin, tabiut tabiin, imam2 mazhab? Atau reka2 sendiri supaya diikut oleh orang lain. Atau Jibril turun sampaikan fadhilat/kebaikan kepada org yg reka semua ini?

    ReplyDelete