Assalamualaikum...

Assalamualaikum...

Sebelum Intan Tidur.... Intan selalu nak ingatkan diri Intan dan semua orang sekeliling Intan....

Ini adalah LUAHAN HATI dan koleksi Tazkirah.... Semoga BILA INTAN TERUS TIDUR... Blog ini menjadi Tanda Kasih Sayang Intan pada semua orang yang Intan sayang...

Semua Tazkirah ini Intan kumpul sejak dari mula-mula Intan ada Facebook dan baca dari Blog-blog yang terdapat dalam internet. Semoga kita berkongsi bersama segala kebaikan dan ilmu ini....


2018 intan mula dengan luahan hati. Setelah Habibi pergi, banyak yang ingin intan luahkan. Supaya terlerai sesak dada ini.

Terima Kasih buat arwah Habibi Tersayang dan Anakanda yang Dikasihi serta Meow-meow yang tak jemu menemani mamamu ini….. ;)

Thursday 14 February 2013

KELEBIHAN SELAWAT NABI



KELEBIHAN SELAWAT
Mari Amalkan

Rasulullah S.A.W telah bersabda bahwa,
"Malaikat Jibril, Mikail, Israfil dan Izrail A.S. telah berkata kepadaku...

Berkata Jibril A.S. :
"Wahai Rasulullah, barang siapa yang membaca selawat ke atas mu tiap-tiap hari sebanyak sepuluh kali, maka akan aku pimpin tangannya dan akan aku bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar."

Berkata pula Mikail A.S. :
"Mereka yang berselawat ke atas kamu akan aku beri mereka itu minum dari telaga mu."

Berkata pula Israfil A.S. :
"Mereka yang berselawat kepadamu akan aku sujud kepada Allah swt dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah swt mengampuni orang itu."

Malaikat Izrail A.S pula berkata :
"Bagi mereka yang berselawat ke atasmu, akan aku cabut roh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut roh para nabi-nabi."

Apakah kita tidak cinta kepada Rasulullah saw?
Para malaikat memberikan jaminan masing-masing untuk orang-orang yang berselawat ke atas Rasulullah S.A.W...

1 comment: